Mézes-narancsos kacsasült


Eddig még soha nem készítettem kacsát, enni már ettem és az nagyon finom volt, úgyhogy gondoltam megpróbálom én is.
Szerettem volna kicsit különlegesebben elkészíteni, az egyszerű sülthöz képest.
Keresgéltem a receptjeim közt és ez a mézes-narancsos változat nyerte el a tetszésemet, pár éve már elkészítettem igaz akkor csirkéből, akkor is ízlett és most a kacsával sem okozott csalódást. Két személyre készült az ebéd, így egy combot és egy mellet készítettem el.

Hozzávalók ( 2 személyre):
bőrös kacsa hús 2 személyre
só és bors
1 narancs
2 dl narancslé
2 evőkanál almaecet
2 evőkanál méz
1 evőkanál frissen aprított tárkony

Elkészítés:

1. A húst megtisztítjuk az esetleges toll maradványoktól, lemossuk , szárazra töröljük és sózzuk-borsozzuk.
2. Egy akkora tálban, amelyben a hús kényelmesen elfér elkészítjük a pácot.
3. A narancslevet, az almaecetet, a mézet és a tárkonyt összekeverjük majd beleforgatjuk a kacsahúst. Ha van időnk 30-60 percig , hagyjuk a pácban csücsülni a kacsát, ha nincs akkor mehet a sütés.
4. A sütőt előmelegítjük 180 fokra, és a narancsot nagyon-nagyon jól megmossuk, és héjastól 6 -8 cikkelyre vágjuk.
5. A húst a páclével együtt egy tűzálló tálba vagy tepsibe fektetjük , mellé dobáljuk a narancsgerezdeket, alufóliával lefedjük és kb. 90 percig sütjük, az utolsó 15- 20 percben levesszük a fóliát, hogy a kacsa szépen megpiruljon.

Megjegyzések

szepyke üzenete…
Én is féltem a kacsától, mert nagyon el is lehet rontani. Aztán megcsináltam, és midenki el volt ájulva, kivéve engem, nekem nem ízlett...:)))

Gyönyörű lett a tiéd!
Zsazsa üzenete…
Köszönöm szépen! :)
kacz üzenete…
jo otlet, vasarnap kiprobalom.
kaczpeti

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin