Kandírozott narancshéj




Nagyon szeretjük a frissen préselt narancslevet, így rengeteg narancshéjunk van, amit bevallom legtöbbször eldobok, mert nincs amit kezdjek vele, nem csinálhatok ilyen kandírozott narancshéjat sem minden nap.
Amiből viszont csinálok azt az alábbi módon teszem.
Az ötletet szintén Stahl Judit egyik könyvében láttam, én egy kicsit gyorsítottam a folyamaton.
Nem a teljes narancshéjat használom, hanem csak a felső narancssárga réteget amit krumplihámozóval hámozok le a narancsról, így nem kell olyan sokáig főzni.




Hozzávalók:

4 narancs
10 kanál cukor

Elkészítés:
1. A narancsot nagyon alaposan többször is megmosom.
2. A krumplihámozóval lehámozom a héját.( a narancsokat majd kipréselem)
3. Vékony szálakra vagy kisebb négyzetekre felvágom a narancshéjat.
4. Egy lábosban 1 liter vízbe felteszem főni, amikor már fő még hagyom 10-15 percig főni.
5. Ezt a műveletet megismétlem még egyszer.
6. Leszűröm a narancshéjakat. A lábasban 5 evőkanálnyi cukrot 1,5 dl vízzel elvegyítek, és addig kevergetem takaréklángon amíg a cukor teljesen felolvad, ekkor beledobom a narancshéjakat, és főzőm így is még vagy 10 percet, addig amíg üvegszerű lesz a narancshéj.
7. Leszűröm újból, és egy tálba szóróm őket, és hozzáadom a többi cukrot is. Jól összerázom az egészet, egy éjszakán át szétterítve szárítom, majd dobozba rakva, a hűtőszekrényben tárolom.

Megjegyzések

Ottis üzenete…
Én is ma készítettem .-) Hamrosan én is felteszem a blogra :-)És szárított narancskarikát is .-)Még száradnak....
Zsazsa üzenete…
Szia:) most ennek van a szezonja, szárított narancskarika, kandírozott narancs, stb..
nekem a következő a narancs-grapefruit lekvár lesz.:)
még meg kell írnom a bejegyzést...

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin