Házi csokoládé

Elég sok helyen ettem már házi csokoládét, ahhoz, hogy tudjam melyik is a finom!
Receptből is elég sokat kipróbáltam de nekem valahogy egyik sem volt az igazi, egyik túl lágy a másik túl kemény vagy túl kakaós volt. Szerencsére ezzel így volt anyukám is, és egyszer vette a fáradságot és kikísérletezte dkg-ról dkg-ra a szerintünk igazi házi csokit.
Az az igazság, hogy nem csak szerintünk, hanem az egész család szerint, mert egy ilyen adag házi csoki egy délután alatt elszokott fogyni nálunk, és nem egy kis adagról van itt szó, kb 10 tábla bolti csokit tesz ki. Ami azért valljuk be nem egy elhanyagolható mennyiség.




Hozzávalók:

40 dkg cukor
1 evőkanál holland kakaó
125 ml víz
10 dkg vaj
500 g tejpor( lehetőleg nem instant és nem is cukrozott)

Elkészítés:

1. Egy 20* 20 cm-es tepsit kibélelünk  nejlon fóliával.
2. A cukrot a kakaóval alaposan összekavarjuk, hogy ne legyen benne sem cukor bogocska sem kakaó. Hozzáadjuk a vizet és állandó kavargatás mellett sűrű szirupot főzünk belőle.
3. Amikor a cukor elolvadt benne, azonnal levesszük a tűzről és hozzáadjuk a vajat, addig kavargassuk, amíg a vaj teljesen fel olvad benne.
4. Hozzá adjuk a tejport, először csak kb. felét, amikor ezt már alaposan belekavartuk akkor hozzádolgozzuk a másik felét is. Ez a végén már elég nehezen megy!
5. A csoki masszát beleöntjük a tepsibe, szépen elsimítjuk benne majd 10-12 órán át hűvös száraz helyen hagyjuk kihűlni.( én sose bírok ennyit várni:))
6. Éles vizes késsel kis szeletekre vágva fogyasztjuk!

*Máskor sötétebb szokott lenni a színe, de a most használt kakaó nem volt elég erős.
Persze aki jobban szereti kakaósabban az tegyen bele több kakaót.

Megjegyzések

Szamóca üzenete…
De jó, ilyet mi is nagyon sokat ettünk gyerekkorunkban! Édesanyám sokat készített és ugyanígy, ahogy leírtad!
Mi sem bírtuk megvárni, amíg megszárad, már kiskanállal ettük öcsémmel a folyékony csokit. Tényleg nagyon finom, jobb, mint bármelyik bolti csoki!
Zsazsa üzenete…
Igen, én szoktam úgy is, hogy direkt egy kicsit higabbra hagyom és úgy mint egy csokikrémet, pohárból elnyalogatom.
Ildikó üzenete…
Elmentettem a receptedet, mert gyerekkoromban az én anyum is csinált hasonlót, csak abban puffasztott rizs volt. Olyan jó lesz feleleveníteni az ízét, meg persze variálni rajta egy kicsit :).
Zsazsa üzenete…
ok, köszi és jó kisérletezgetést!
szepyke üzenete…
Ez az igazi?
Akkor majd jól elviszem és megcsinálom!:)))

Persze, ha lehet?!
Névtelen üzenete…
Kedves Zsuzsa, milyen tejport használsz hozzá?
Köszönöm, elpé
Zsazsa üzenete…
Szepyke:

Lehet, hogyne lehetne!
Szerintünk ez az IGAZI, persze lehet, h másnak meg más.:)

Névtelen:

Én Erdélyben élek, és itt a Covalact-os tejport szoktam mindig venni, ez pont 1/2 kg.
Ha ilyet nem találsz, akkor olyat vegyel, ami nem tartalmaz cukrot és lehetőleg nem instant.
Ottis üzenete…
Szia, tegnap Apple amaretto teat ittam,nagyon finom és közben természetesen eszembe jutottál. Egyébként én is nagy házicsoki rajongó vagyok!
Zsazsa üzenete…
:) köszi, szerintem is nagyon finom tea, az egyik legfinomabb
Névtelen üzenete…
Megcsináltam!! isteni:))
S. Zita üzenete…
Elkészítettem.
Kevés tejpor volt itthon ezért csak fél adaggal próbálkoztam.
Úgy is nagyon jó, finom lett.
A legjobban az tetszett, hogy "gyurmázható" az állaga, így formákba tettem, és nem átlagos szeleteim lettek, hanem pl: karácsonyfa, szív, stb.
Köszönöm szépen a receptet.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin