Erdélyi hagymás rostélyos

Régi gyerekkori kedvencem, anyukám elég gyakran készíti, de én most készítettem először. Finom lett, mindenkinek nagyon ízlett, de valahogy mégsem olyan mint az anyáé, pedig úgy csináltam én is mindent, ahogyan ő. Valahogy az övé nekem mindig finomabb....


Hozzávalók:

8 szelet rostélyos
diónyi zsír
2  nagy fej vöröshagyma
2-3 cikk fokhagyma
só, bors
liszt
 1 dl tej (zsíros)

Elkészítés:
1. A hús szeleteket kiklopfoljuk sózzuk-borsozzuk és lisztbe forgatjuk.
2. A zsírt egy serpenyőben felolvasztjuk, és a hússzeletek mindkét oldalát megpirítjuk, ha egyszerre nem férnek el a serpenyőben akkor két részletben végezzük el ezt a lépést, addig a már elkészült szeleteket tányérra szedve félre tesszük.
3. Az összes rostélyos szeletet visszatesszük a serpenyőbe, és az apróra vágott vöröshagymával beborítjuk, majd felöntjük vízzel, sóval borssal fűszerezzük és lassú tűzön puhára pároljuk, ha szükséges időközbe a vizet pótoljuk.
4. Ha a hagyma is és a rostélyos is kellően megpuhult, és a vizét nagyjából mind elpárologtattuk, hozzáadjuk az apróra vágott vagy zúzott fokhagymát.
5. 1 teáskanálnyi lisztet és 1 dl tejet csomómentesre kavarjuk és felengedjük vele a rostélyost.
6. Várunk amíg egyet-kettőt rottyan, ha szükséges még tejet öntünk hozzá, sózzuk-borsozzuk.
7. Pirított grízzel vagy krumplipürével tálaljuk.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin