Narancs-grapefruit lekvár


Nos ez egy olyan lekvár, hogy amikor nekikezdtem a főzésnek még én sem tudtam,hogy mi lesz belőle. Először csak narancsból akartam, aztán került bele egy grapefruit is.
A lényeg, hogy nagyon finom lett és aki jó lesz az talán majd fog kapni az angyalkától.:)


Hozzávalók:

2db narancs
1 db grapefruit
5 evőkanál + még ízlés szerinti cukor

Elkészítés:

1. A narancsok héját krumplihámozóval lehámozzuk, majd 1 liter vízben felfőzzük, 10 percig főzzük, majd leöntjük róla a vizet, aztán ezt az egész folyamatot még egyszer megcsináljuk, ugyanúgy mint a kandírozott narancshéjnál.
2. 5 evőkanál cukorból és vízből szirupot főzünk, és üvegesre főzzük benne a narancshéjakat, majd az egészet úgy ahogy van félretesszük.
3. Közben amíg a narancshéj fő, addig, a meghámozott narancsokat és a grapefruitot is, teljesen megpucoljuk egy tál fölött, hogy a leve is megmaradjon, (a kis hártyákat is eltávolítjuk a cikkelyek közül, meg a magokat is).
4. Az egészet egy lábosban odatesszük főni, forrástól számítva kb 10 percig főzzük, majd miután kihűlt, ezt a folyamatot megismételjük még 2-szer 3-szor.
5. Ezután hozzáadjuk a narancshéjakat a cukorsziruppal együtt, majd még ízlés szerint adunk hozzá cukrot, és addig főzzük kavargatva, amíg a cukor felolvadt benne.
6. Egy tányérra mintát veszünk a lekvárból, és miután kihűlt a tányéron és elég sűrűnek bizonyul, akkor lekváros üvegbe töltjük.
7. Ebből a mennyiségből nekem egy kis üveggel lett.

Megjegyzések

Ottis üzenete…
Finom lehet ez a lekvár, és jó a fotó is!
Péter üzenete…
Tegnap találtam ezt az oldalt.
Ma vettem: 3 grapefruit, 1 narancs.
Lett belőle:
2 közepes üveg és három kicsi.
Lesz mivel dicsekedni a szülőknek.

Fincsi lett.

Csináltunk hozzá kandírozottat is, az legalább olyan jó.

Köszi az ötletet.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin