Pizza, ahogy én készítem!





Bevallom őszintén,hogy sokáig nem szerettem a házi pizzát, úgy voltam vele, hogy ez is egy olyan étel amit csak vendéglőkben tudnak csinálni, az is hozzátartozik a dologhoz, hogy a vendéglős pizzákért se nagyon voltam oda, ha volt rá lehetőségem inkább mindig valami mást rendeltem.
Aztán Bulgáriában egy olasz kisvendéglőben, kóstoltam igazán finom pizzát. Azóta szeretem én is.
Itthon elkezdtem próbálgatni, felidézni a bulgáriai pizzát, lehet, hogy nem ugyanúgy készítem mint ott de mára már tudok olyan pizzát készíteni, hogy mindenkinek ízlik, akimegkóstolja és egybehangzóan azt vallja, hogy ennél finomabbat még nem evett. Hát kell ennél több?
Egy pizza alap receptet írok le, aztán mindenki azt tesz rá feltétnek amit csak akar, én erre a pizzára, tettem kolbászt, téli szalámit, gépsonkát, tojást, paprikát, lapkasajtot, bazsalikomot, sajtot

Hozzávalók:( nekem ebből 4 db 30 cm átmérőjű pizza lesz)
60 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
4 dl víz
kiskanál cukor
2 kiskanál só
0,5 dl olaj

pizza szósz( boltit szoktam használni)
krém sajt- ez lehet tejszínes, sonkás, gombás ki amilyent szeret( tolle, milli)

Elkészítés:

1. Az élesztőt 1 dl langyos vízben a cukorral felfuttatjuk.
2. Az olajjal a liszttel és a sóval egy tálba összegyúrjuk és közben annyi vizet öntünk hozzá, hogy egy puha de nem ragadós tésztát kapjunk.
3. 1 órát kelesztjük, amikor megkelt átgyúrjuk és a pizza formánk méretének megfelelően kb 0,5 cm vastagra nyújtjuk, húzzuk.
4. A kinyújtott pizzát a formában kb 2 evőkanálnyi sajtkrémmel és pizza szósszal megkenem.
Ez az alap!
5. Erre jöhet bármilyen feltét, tapasztalataim szerint túl sok nedves zöldséget aminek sok leve van nem jó rá tenni mert attól nem tud a tészta kellően átsülni.
6. 15-20 perc alatt 180 fokon megsütjük.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin