Rakott kalács!

A múlthéten sütöttem egy tejes kalácsot, ami nagyon finom lett, csak hát a fonat nem lett szép, így a blogra sem került fel, majd a következő, ha szép lesz.:) Pár éve amikor megkaptam a Végre Otthon című Stahl Judit könyvet, sokszor készítettem ezt a rakott kalácsot, és most megint eszembe jutott.  Így végül  a kalács csak fent lesz a blogon:)


Hozzávalók:
30 dkg szikkadt kalács
3 dl tejszín
4 dl tej
2 tojás
2 tojássárga
10 dkg cukor
1 citrom
10 dlg tejcsokoládé
baracklekvár
3 dkg vaj
+ vaj a tepsi kikenéséhez

Elkészítés:
1. A sütőt előmelegítjük 175 fokra és kivajazunk egy 20X30 cm-es tepsit.
2. A kalácsot apró kockákra vágjuk, és a tepsibe szórjuk. A tejet és a tejszínt összemelegítjük, egy mérőkancsóban összekavarjuk a tojássárgákat az egész tojásokkal, cukorral, a reszelt citrom héjával .
3. A tejes-tejszínes keveréket apránként a tojásos keverékhez adjuk, majd ráöntjük a kalácskockákra, és 15 percig hagyjuk, hogy magukba szívják a tejes-tojásos keveréket.
4. A csokit felkockázzuk és elszórtan a kalácsba dugdossuk, majd  baracklekvárral is ugyanúgy megpöttyözzük.
5. Ha ezzel megvagyunk, a 3 dkg vajat elmorzsoljuk a kalács tetején és 35-45 perc alatt megsütjük.

Megjegyzések

Alíz, Erdélyből üzenete…
Nagyon ötletes recept! Ki fogom próbálni. :)
Puszedli üzenete…
Valami hasonlót nekem is csinálnom kell. Ezek után meg pláne! :)
Zsazsa üzenete…
remélem nektek is fog ízleni!
Én melegen szeretem a legjobban, ezért ha kihűlt mikróban megszoktam melegíteni.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin