Beszámoló!

Újra itthon, a hétvégén kicsit kirándultunk, nem jártunk messze, csak Budapestig mentünk, de nem untatnék senkit a részletekkel, csak az ide vágó gasztronómiai élményeket szeretném megosztani.
  kép forrása: http://velvet.hu/blogok/tejbenvajban/2008/12/10/egy_imadnivalo_szakadt_hely_momotaro/

Szombaton meghívtak minket ebédelni a Momotaro Ramen étterembe. Eddig nem igazán voltam kínai étteremben, persze a  gyors kajás kínait már próbáltam és be kell ismernem, hogy nekem ízlik az is, de azért a kettő között ég és föld a különbség. Külcsínre nincsen semmi flanc, egy nagyon egyszerű, talán túlságosan is egyszerű kis vendéglő ez, de azért  amikor mi ott voltunk, az étterem egyik fele, állítólag a nagyobbik fele le volt foglalva egy japán csoportnak, alig kaptunk helyet. Ez azért csak jót jelent nem? Ha ők is itt esznek  akkor annyira messze nem állhat az igazi kínai, vagy japán ételektől.
Rendelést teljes mértékben rábíztuk a vendéglátóinkra, első fogásnak Zöldséges Rament rendeltek, ez egy zöldség leves ami tele van mie tésztával, kínai gombával, kínai káposztával, brokkolival, bambusszal és sárgarépával, jah és tofuval. Egyszerűen elkészíthetőnek tűnt nekem, mégis nagyon finom volt, nem éreztem rajta semmi különleges fűszert, és mégis egyedi volt, mert minden falatnak más íze volt, intenzíven érződött minden hozzávaló íze.
A következő fogás a Bambusztálon párolt vegyes és zöldséges batyu Momotaro módra.  Két féle gombócot rendeltünk egy húsost és egy zöldségest, nekem a zöldséges jobban tetszett, de finom volt mind a kettő. El is határoztam,hogy megpróbálkozok vele itthon, már meg is vettem a bambusz párolót, találtam egy jó receptet is a gombóchoz, csak még a tölteléket kell kitaláljam. 8 db  gőzgombóc volt egy bambusz párolóban, nagyon finom szósszal. Jah, ha valaki tudja,hogy milyen szószt szolgálnak fel a gombóchoz vagy, hogy hogyan készítik, kérem írja le nekem.  A harmadik fogás amit rendeltünk, a Taiwani Rizstészta volt zöldséggel és sertéshússal. Ez is finom volt de a ramen és a gőzgombócok nagyobb hatással voltak rám. Ami még nagyon ízlett, az az ingyenes  tea amit felszolgáltak, teljesen olyan volt az íze mint az akácfavirágnak amit kiskoromban rendszeresen ettem. Jó volt újra azt az ízt érezni!
Ha ezután Pesten járok mindenképpen elmegyek még a Momotaroba!

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Kedves Zsazsa!

Köszönöm, hogy a Ramen receptet megosztottad velem. Nagy rajongója vagyok a Momotaro Ramenjének. 7 éve járunk vissza rendszeresen. Érdemes lett volna megkóstolnod a száznapos tojást, tofu ágyon. Az említett tea, hasonlít az általad említett virágzathoz, csak nem akác, hanem jázmin. Tescoban is lehet venni (ne a filtereset) jázminteát.

Üdv:
Corelboy

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin