Pulykahere pörkölt


Évekkel ezelőtt egy vendéglőben láttam az étlapon a pulykahere pörköltet de akkor valami miatt mégsem azt rendeltem, azóta is bánom, vagyis bántam mert mostanában több üzletben is árulnak pulykaherét és naná hogy szoktam készíteni, szerintem nagyon finom és elkészíteni sem bonyolult.

Hozzávalók( 2 személyre):
25 dkg pulykahere
olaj
1 nagyobb fej hagyma
só, bors, paprika
1 nagyobb babérlevél
1 evőkanál liszt
1 tojássárga
fél evőkanál ecet

Elkészítés:
1. Az olajon üvegesre pirítjuk az apróra vágott hagymát.
2. Félrehúzzuk az edényt a tűzről és beleszórjuk a paprikát.
3. A pulykaherét megmossuk és levagdaljuk róla az esetleges fityegőket.
4. A paprikás hagymához adjuk a pulykaherét sózzuk, borsozzuk és beledobjuk a babérlevelet, majd felöntjük 2 dl vízzel és az egészet jól összekavarjuk.
5. Amíg elpárolog a víz nagy része és megpuhul a here, a tojássárgából az ecetből egy kevés vízből és a lisztből csomómentes habarást készítünk.
6. A habarással besűrítjük a pörköltet, és ha szükséges sóval, borssal és ecettel utána ízesítünk.
7. Friss kenyérrel mártogatva szeretem a legjobban!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin