Juharszirupos muffin



Hozzávalók:

10 dkg puha vaj
3 ek cukor
2 ek barna cukor
1 tojás
1tojássárgája
¾ dl juharszirup
5 ek tej
20 dkg finomliszt
2 kk sütőpor
1 csipet só
10 dkg apróra vágott, kandírozott narancshéj

Tetejére:
3 evőkanál juharszirup

Elkészítés:
1. A sütőt előmelegítjük 175 fokra és a muffintepsi horpadásaiba teszünk egy-egy papírformát.
2. Egy mérőkancsóba alaposan összekavarjuk a tojást, a tojássárgáját,a juharszirupot, a tejet. Egy tálkában összevegyítjük a lisztet, a sót és a sütőport.
3. A vajat a kétféle cukorral habosra kavarjuk a robotgéppel, majd lassú fokozatra kapcsoljuk a gépet és 2-3 részletben felváltva a vajhoz kavarjuk a juharszirupos és a lisztes keveréket is. Ha a tészta túl kemény lenne még pár kanál tejet, adhatunk hozzá.
4. A tészta felét arányosan szétosztjuk a formákban, a másik feléhez meg hozzákavarjuk az apróra vágott kandírozott narancshéjat, és  ezt is szétosztjuk a formákban.
5. 20-25 perc alatt készre sütjük, ha kihűltek megkenjük őket juharsziruppal.

Tipp!
HA nincs kandírozott narancshéjunk, reszelhetünk a tésztába narancshéjat is, és a tej mennyiség felét is helyettesíthetjük narancslével, csak a narancsot használat előtt alaposan mossuk meg! :)

forrás: Stahl Judit/ Gyors Muffinok

Megjegyzések

Andi üzenete…
Nálunk nagyon bejön...küldhetnél egy párat. Imádjuk a juharszirupot.
teadrinker üzenete…
De jó! Meg lehet úszni a kandírozott narancshély készítését :) Hát akkor mindenem van most hozzá itthon. Ha ma úgy lesz kedvem, neki is látok a sütésnek.

Én kóstoltam az eredetit és naaagyon finoooom! Öt csillag!
szepyke üzenete…
Hallo kérem! Olyan ritkán tetszik posztolni. Eltemetett a könyvtenger?:)
Zsazsa üzenete…
Andi:
Küldenék de sajnos már rég elfogyott:)
Teadrinker: A tanulás mellé kell egy kis muffin is, hamar kész van:) de te tudod!
Szepyke: Vagyok, vagyok csak mostanában sok minden összejött és nem főztem-sütöttem olyan sokat, és amit főztem azt nem fotóztam. Köszönöm az érdeklődést:)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin