Joghurtos padlizsán!

Török gyorsétteremekben szoktam ilyet enni, leginkább külföldön. Pár napja eszembe jutott és nem hagyott nyugodni a téma, úgyhogy kutakodtam kicsit, hogy hogy is készül és a tegnap végre megcsináltam, és nagyon finom lett.
 Török joghurt helyett:  egy gézkendőt  rákötöttem szorosan egy tálra és a kendőn át lecsepegtettem a joghurtot, hogy olyan sűrű legyen mint a görög vagy török joghurtok.


Hozzávalók 2 személyre:
2 közepes méretű padlizsán
500 g joghurt (kicsepegtetés után)

bors
citromlé
½ csokor koriander zöld (elhagyható)
olívaolaj
1-2 cikk fokhagyma

Elkészítés:
1. A padlizsánokat megmossuk és héjastól felkockázzuk, majd lesózzuk és legalább ½ órán át hagyjuk, hogy levet engedjen.
2. Addig a joghurtot összekavarjuk az összezúzott fokhagymával, és az apróra vágott koriander zölddel és betesszük a hűtőbe.
3. A padlizsánból kicsit kinyomjuk a levet, és 5-6 evőkanál olívaolajon egy serpenyőben megsütjük, addig kell sütni amíg teljesen puha lesz, pár csepp citromlevet adunk hozzá.
4. Kicsit kihűtjük a padlizsánt majd hozzáadjuk a joghurtos keveréket,  sózzuk-borsozzuk  és pár órára a hűtőben pihentetjük, hogy jól összeérjen.
5. Meleg pita kenyérrel tálaljuk!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin