Zöldborsóleves

Ha valaki nálam járt és megkóstolta a zöldborsólevesemet, azonnal kérte a receptet is. Ilyenkor mindig bajban voltam, mert ezt a levest én soha nem recept szerint csináltam, csak egy kicsi ez meg kicsi az és kész. Nem tudtam megmondani, hogy miből pontosan mennyit is kell használni. Aztán a múltkor, lejegyzetelem miből mennyi is jár bele….


Hozzávalók:
2 evőkanál olaj
½ kisebb kicsontozott csirkemell
só, bors
1db 400 g-os zöldborsó konzerv (szerintem a bonduelle a legjobb), vagy fagyasztott zöldborsó
1,5 liter víz
1 db húsleves kocka
1 maréknyi apró levestészta (betű, kiscsillag) vagy cérnametélt
ízlés szerint petrezselyemzöld (lehet szárított is,de a friss az finomabb:)
1 dl tej
1/2 dl tejszín

Elkészítés:

1. A csirkemellet 1*2 cm-es darabokra vágjuk, sózzuk -borsozzuk. Egy kb 2 literes fazékban a megfotósított olajon megpirítjuk a csirkemell darabkákat.
2. Hozzáadjuk a lecsepegtetett zöldborsót és  1-2 percig még együtt pároljuk a husival.
3. Felöntjük  vízzel és hozzáadjuk a leveskockát is. Felfőzzük a levest!
4. Amikor a leves már fő hozzáadjuk a levestésztát vagy a cérnametéltet és tovább főzzük az egészet, addig amíg a levesbetét megfő benne. Ez kb 5 perc!
5. Ha ezzel megvagyunk, egy kistálkába összekeverjük a tejet meg a tejszínt, és hozzáadunk  a levesből kb 1-2 merőkanállal, majd az egészet visszaöntjük a fazékba. Hozzáadjuk az apróra vágott petrezselyemzöldet.  Egy percig összefőzzük a levest és tálalhatunk is! :)

Megjegyzések

szepyke üzenete…
Tejjel és tejszínnel?? Jé, még soha nem hallottam így!
Én tejföllel eszem és citrommal!:)
Zsazsa üzenete…
Aha, főzőtejszínnel, de néha van,hogy tejszín helyett tejfölt teszek, én is.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin