Eperlekvár

Nem szoktam nagy mennyiségen eperlekvárt főzni,  anyukám szokta otthon elkészíteni, én mindig a baracklekvárra vagy majd a szilvalekvárra kerülök haza, de valamelyik nap úgy alakult, hogy megmaradt kb. fél kilónyi eprem, és tudtam, hogy másnapra már nem lesz olyan szép, inkább főztem belőle egy kis lekvárt.


Elkészítés:
1. Az epret megpucoltam, kivágtam a hibás részeket, és feltettem főni. Amikor egy kicsit főtt, annyit hogy levet engedett, leturmixoltam, és újra felfőztem, aztán kikapcsoltam alatta tűzet, hagytam, hogy párologjon, majd mikor lehűlt újra felfőztem, ezt a műveletet addig ismételtem amíg jól besűrűsödött az eper.( A fakanállal nyomot tudtam benne hagyni)
2. Ekkor tettem bele a cukrot, ebbe a mennyiségbe kb. fél csészényit de lehet még annyit sem, mert nagyon édes volt az eper.
3. A cukorral már csak éppen addig főztem amíg a cukor felolvadt.
4. Tálkába töltöttem és a hűtőben tároltam addig, amíg elfogyott.

Ha több eperből készül( egyszerre max. 5 kg) akkor is így szoktuk készíteni. Cukrot mindig a végén adjuk hozzá, hogy ne karamellizálódjon meg a cukor, mert attól lesz sötét színe a lekvárnak. Még melegen üvegekbe töltjük de csak akkor fedjük be amikor már kihűltek.
Én az ilyen Gelfix-es megoldásokat nem szeretem, az igaz hogy gyorsabban megy vele a lekvárfőzés, de minek nyomjam tele a házi lekvárt is tartósítószerrel? Akkor vehetnék már boltit is, meg egyébként is az olyan lekvár megkezdés után mindig levet enged, mint a puding, és én azt nem szeretem. Leturmixolni meg azért szoktuk, mert ha pl. a lekvárt sütibe akarjuk kenni, vagy kenyérre ,akkor mindenhová egyenletesen kerüljön.

Megjegyzések

Ottis üzenete…
Nagyon szép lett az új blogruha! És az eperlekvár is nagyon finom biztos :-)
Zsazsa üzenete…
köszi szépen:)
Jutka üzenete…
Jól néz ki..én is készülök befőzni, nem tudom még meddig tart az eper :)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin