Indiai pulykaragu rizstésztával!

A alap recept Stahl Judittól származik, a könyvében Indiai csirkeragu néven fut. Nem sokat módosítottam rajta, csak a már unalmas csirkemellet lecseréltem pulykára, kihagytam a szegfűszeget, az egész köménymagot őröltre,  a cukrot  mézre cseréltem, és kevesebb chilit meg fokhagymát használtam.


Hozzávalók:

50 dkg pulykamellfilé
2 kisebb fej vöröshagyma
olívaolaj

1 evőkanál méz
újhagyma

A fűszerkeverékhez: 1 darab 5 cm-es gyömbér, 1 db chilipaprika, 2 gerezd fokhagyma, 1 evőkanál őrölt pirospaprika, 1 evőkanál őrölt köménymag, 1 kávéskanál őrölt fahéj, ½ kávéskanál bors, 1 dl borecet

Elkészítés:
1. A fűszerkeverékhez megtisztítjuk a gyömbért, a chilipaprikát és a fokhagymát, felaprítjuk őket.  Ezután a fűszerekkel és a borecettel együtt kis robotgépben pépesítjük.
2. A húst felkockázzuk és összeforgatjuk a fűszerkeverékkel.
3. A hagymát felaprítjuk és az olajon üvegesre pároljuk, majd hozzáadjuk a pulykahúst, megsózzuk,  hozzáadjuk a mézet, felöntjük vízzel és ha felfort, fedő alatt takarék lángon 25-30 perc alatt készre főzzük.
4. Közben az újhagymát megpucoljuk és felkarikázzuk.
5. Rizstésztával és a felkarikázott újhagymával tálaljuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Erdélyi hagymás rostélyos

Pulykahere másképpen!

Párizsi csokis meggyes muffin